Uczyń każdego klienta opłacalnym

blog_2

Powiedzmy to głośno: z perspektywy właściciela firmy, każdy współpracujący klient jest okazją do zarobienia pieniędzy. Dość często jednak szanse te nie przynoszą realnego zysku; jest wiele powodów, dla których tak jest - i wiele rozwiązań, które pozwalają rozwiązać te problemy. Poniżej przedstawiamy systematyczne podejście, które może pomóc Państwu w takiej sytuacji.

  • Zidentyfikuj problem.
  • Zadziwiająco często przedsiębiorcy nie są w stanie prawidłowo zidentyfikować swoich najbardziej lukratywnych klientów. Najłatwiejszym i najbardziej wartościowym sposobem jest zmierzenie rentowności każdego klienta i każdego pojedynczego projektu.
  • Zacznij od bliższego przyjrzenia się jednemu konkretnemu aspektowi biznesowemu: czy sprzedajesz swoje usługi po wyższej cenie niż je kupujesz? Łatwo zauważysz, że każdy projekt ma inną marżę i niestety są też takie, które nie przynoszą żadnego zysku. Teraz spróbuj zrobić coś dodatkowego: obliczyć koszt czasu, który Twoi pracownicy spędzają na zarządzaniu danym klientem lub projektem, dodając go do ostatecznej ceny. Nikt nie powiedział, że będzie to łatwe, ale tylko w ten sposób możesz śledzić rzeczywistą rentowność swoich klientów.
  • Traktowanie stawki za słowo jako jedynego wskaźnika twojego potencjalnego zysku może być niebezpieczne; nawet jeśli twój klient zgodziłby się na stosunkowo wysoką stawkę, możesz być rozczarowany, gdy odkryjesz, że wszystkie koszty zarządzania przekształciły go w zupełnie nierentowne przedsiębiorstwo.
  • Dajcie uczciwą odpowiedź na jedno pytanie: czy chcecie zatrzymać tego klienta?
  • Posiadanie wiedzy na temat rzeczywistej rentowności każdego pojedynczego klienta - z dodatkowymi kosztami zarządzania - jest kluczowym czynnikiem w osiągnięciu sukcesu. Może to przynieść pewne zaskakujące rezultaty: możesz zdecydować się na zakończenie współpracy z niektórymi klientami.
  • Odkryjesz też wielu klientów, którzy mogą nie być bardzo zyskowni, ale i tak warto ich zatrzymać. Zazwyczaj są to marki, które są cenne jako punkt odniesienia w Twoim portfolio; czasami kontynuujesz współpracę, mając nadzieję na większy projekt, który może pojawić się pewnego dnia w przyszłości.
  • Ostrożnie oceniaj swoją sytuację; zazwyczaj nierozsądne byłoby pozostawienie takich klientów w tyle. Ponieważ właściciele firm tłumaczeniowych i tak akceptują wiele małych projektów, skupiają się tylko na tym, co w takim przypadku należy zrobić.
  • Zmniejszyć koszty związane z procesem.
  • Małe projekty mogą być łatwe w zarządzaniu, ale biorąc pod uwagę, jak kosztowne są pod względem czasowym, zwykle okazuje się, że przynoszą niewielkie lub wręcz żadne zyski. Aby rozwiązać ten problem, należy wykorzystać technologię na swoją korzyść i zautomatyzować procesy. Dowiedz się poniżej, jak to właściwie zrobić.
  • Nie obawiaj się korzystać z narzędzi online jako środka współpracy.
  • Utrzymywanie osobistych, profesjonalnych relacji z klientami wydaje się być kluczowe dla Twojego biznesu. Zdecyduj jednak, które projekty są warte Twojego czasu i uwagi, a także mogą przyczynić się do rozwoju właściwych relacji pomiędzy współpracującymi stronami. Są też małe projekty, w których czas ma największe znaczenie - i jest mało prawdopodobne, aby miały one wpływ na Twoją relację.
  • Szybkie prace mogą być skutecznie realizowane za pośrednictwem specjalnie przygotowanego portalu; Twoi klienci docenią to jeszcze bardziej, ponieważ da im to możliwość dostępu do ich plików 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Każda prośba o wycenę automatycznie generuje projekt w Twoim systemie, oszczędzając Twój czas i pieniądze.
  • Automatyzacja procesu jest kluczowa.
  • Korzystając z portalu online, klient może wybrać usługę, której potrzebuje, z wcześniej zdefiniowanej listy. Pomaga to w automatyzacji Twoich procesów i ułatwia klientowi podjęcie decyzji, jakiej usługi faktycznie potrzebuje.
  • Wystarczy wyobrazić sobie - możliwość uruchomienia projektu bez angażowania nawet kierownika projektu.
  • Zaopiekuj się swoimi dostawcami: ustal odpowiednie zasady przydzielania zadań.
  • Odpowiednie relacje z dostawcami są tak samo ważne jak te, które nawiązujesz z klientami. Zacznij od udostępnienia im narzędzia online, upewnij się, że czują się swobodnie pracując z nim i rozumieją prawdziwy powód jego użycia.
  • Ustalenie przejrzystych zasad współpracy z Twoimi dostawcami gwarantuje, że większość z nich będzie czuła się komfortowo przyjmując automatyczne zlecenia. Nowe projekty będą uruchamiane szybciej i nie będą generować żadnych dodatkowych kosztów zarządzania.
  • Narzędzie online może nawet automatycznie przeszukiwać Twoją bazę danych i przypisać dostawcę. Twój czas realizacji nigdy nie był tak krótki i atrakcyjny dla Twoich lojalnych klientów.
  • Ostatnia, ale nie mniej ważna sprawa: automatyczna dostawa.
  • Pełna automatyzacja projektu oznacza, że kierownik projektu nie jest zobowiązany do jego realizacji, ale do nadzorowania. Kiedy wszystko idzie gładko, projekt może być nawet dostarczony online - jak tylko wszystkie procesy kontroli jakości zostaną zakończone.
  • Automatyzacja projektu równa się dostarczeniu projektu o każdej porze dnia: w normalnych godzinach pracy, wieczorem, w weekendy. Dzięki temu można skrócić czas realizacji projektu, osiągnąć maksymalną rentowność i kontynuować współpracę ze wszystkimi ważnymi klientami.

Przedstawione powyżej wytyczne będą bardzo przydatne do monitorowania standardowych wartości i poprawy procesów. Skorzystajcie Państwo z nowoczesnej technologii, wykorzystując ją na swoją korzyść - aby przekształcić swoje przedsiębiorstwo i zaspokoić potrzeby swoich klientów.