Przydatne wskazówki dotyczące ustalania lepszych KPI w branży tłumaczeniowej

blog_2

Wielokrotnie już wspominałem o tym, że nie można pominąć znaczenia pomiaru i śledzenia postępów w pańskiej działalności. Skrupulatna analiza zapewnia bezcenny wgląd w czynniki przyczyniające się do ogólnego sukcesu biznesowego, ułatwiając również zarządzanie nimi bez wysiłku. Wyznaczanie wskaźników - znanych również jako kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) - stanowi pierwszy krok w kierunku szybkiego rozwoju firmy.

Co może się nie udać, gdy stoisz przed wyzwaniem określenia, które KPI byłyby rzeczywiście pomocne? Dobrze znasz swoje zespoły, pracujesz w tym biznesie już od jakiegoś czasu i jest wiele rzeczy, które można by skutecznie zmierzyć. Rzecz w tym, że nie potrzebujesz obfitych danych - potrzebujesz precyzyjnych i istotnych informacji, które można by łatwo przekształcić w cenne informacje zwrotne i przynieść zysk. Poświęć czas na określenie tych wskaźników i rozważ potrzeby każdego zespołu. Znajdź odpowiednie KPI dla każdego z nich.

Ustalenie KPI jest o wiele łatwiejsze dzięki zastosowaniu powszechnie znanego zestawu zasad SMART, więc pozwól nam zbadać te szczególne warunki:

1. Szczegółowe

Zdefiniuj dokładnie, co mierzy dany KPI - wszyscy współpracownicy, którzy mogliby w znacznym stopniu przyczynić się do poszerzenia Twojej wiedzy na temat mierzonych wartości, muszą rozumieć dany wskaźnik w ten sam sposób. Kreatywność jest darem, tylko niekoniecznie wtedy, gdy chodzi o twarde dane.

2. Mierzalne

Upewnij się, że zdefiniowany KPI może zostać zmierzony. Należy pamiętać, że uzyskana wartość musi zostać porównana z wcześniej ustalonymi wynikami i celami dotyczącymi wcześniej ustalonych celów i budżetów.

3. 3. Osiągalny

Utrzymanie celów ambitnych, ale osiągalnych. Ponieważ każdy KPI jest mierzony w stosunku do wcześniej zdefiniowanych celów, upewnij się, że pozostają one osiągalne - dzięki temu duch i motywacja Twojego zespołu będą wysokie.

4. Dotyczy .

KPI mają służyć konkretnemu celowi - muszą dawać wymierny wgląd, który jest zgodny ze strategią przedsiębiorstwa. Nieistotne wskaźniki są czasochłonne i wymagają czyjejś uwagi... nie przynosząc dosłownie nic w zamian.

5. Faza czasowa

Wyniki tych KPI są przedstawiane według określonych ram czasowych - wcześniej ustalonych i dokładnych okresów.

Kluczowe wskaźniki efektywności w branży tłumaczeniowej - jak sprawić, by działała ona również dla Państwa

Jasne określenie swoich KPI (a zasady SMART powinny być zawsze przydatne w razie wątpliwości) to dopiero początek. Poświęć czas na zastanowienie się, czy wybrane wskaźniki są zgodne ze strategią Twojego biznesu. Zacznij od odpowiedzi na jedno proste pytanie: dlaczego w ogóle to mierzymy? Jaki jest tego cel? Usługi językowe wymagają, aby produkcja znalazła się w centrum uwagi. Dlatego też Twoja strategia biznesowa znajduje odzwierciedlenie w kosztach, jakości i czasie, ale nie tylko: szybka dostawa, zwrot z inwestycji w projekty, a także wszelkie reklamacje, które zostały rozpatrzone. Nie ma uniwersalnego podejścia do KPI; wymaga ono czasu i praktyki, aby zobaczyć, co jest najlepsze dla Twojej firmy. Spróbuj różnych opcji, zmierz różne wskaźniki i zdecyduj, czy okażą się przydatne dla Twojej strategii biznesowej; jeśli nie, nie bój się ich porzucić.

Po co zawracać sobie tym głowę?

Wskaźniki KPI mogą przyczynić się do dużych postępów w Twoich wysiłkach menedżerskich, ale ich prawdziwa zaleta leży w wizerunku, który pomaga stworzyć wśród Twojej konkurencji. Przedstawienie takich wartości swoim partnerom biznesowym i klientom zwiększa wiarygodność i znacznie ułatwia ich pracę - uzyskanie takich danych ogromnie pomaga w planowaniu budżetu.

Od lat wielokrotnie podkreślano, że aby osiągnąć sukces i awans, trzeba monitorować swoje postępy. Pozostawienie go tylko po to, aby "niech będzie" sprawia, że przedsiębiorcy odpoczywają na laurach i pozwalają swoim konkurentom skakać do przodu. Precyzyjna i ciągła analiza KPI sprzyja ciągłemu dążeniu do poprawy, ponieważ Twoi pracownicy wyraźnie rozumieją, że konkretny obszar działania w znacznym stopniu przyczynia się do ogólnego sukcesu, motywując ich do dalszej pracy. Kiedy docenia się czyjeś wysiłki, znacznie łatwiej jest osiągnąć cele i doskonalić się w pracy. Przekonaj się, jak łatwo można zmienić sytuację, podejmując tylko jedną decyzję: zdefiniuj te kluczowe wskaźniki wydajności i pozwól im mówić głośno o swojej strategii biznesowej.