Podczas gdy większość definicji dotyczących zarządzania projektami koncentruje się głównie na zastosowaniu uprzednio zdefiniowanych i specyficznych procesów, stale zmieniająca się branża tłumaczeniowa wymaga wprowadzenia pewnych zmian. W przeszłości wszelkie odstępstwa od przyjętych procedur były krytykowane i odrzucane - ale już nie. Wydaje się, że rok 2018 jest rokiem zmian i elastyczności w działaniach biznesowych.
Zarządzanie projektem opiera się na koordynacji, pracy zespołowej, skrupulatnym planowaniu (przygotowanie dokumentacji, przewidywanie, wyprzedzanie o dwa kroki osób zaangażowanych w realizację projektu) i wreszcie sprawnej komunikacji i nadzorze. Elastyczność może być z łatwością stosowana na każdym etapie procesu realizacji projektu; zachowanie otwartego umysłu pomaga w przewidywaniu możliwych trudności i bez wysiłku dostosowywać się do ciągle zmieniającego się środowiska pracy.
Chociaż zawsze należy zaspokoić potrzeby klientów, sprawy mogą się nieco skomplikować z ich indywidualnymi wymaganiami. Zawsze słuchaj uważnie ich wymagań: niektórzy z nich chcą, aby tekst docelowy idealnie odzwierciedlał materiał źródłowy. Z drugiej strony, przedstawiciele agencji marketingowych często podkreślają kluczową rolę lokalizacji w ich treści. Określają poszczególne procesy dotyczące danego klienta i oszczędzają bezcenny czas po ich powrocie. Takie przygotowanie zapewnia płynną realizację ich zamówienia, pozwalając firmie zaoferować konkurencyjne stawki i czas realizacji.
Osiągnięcie celów przedsiębiorstwa powinno iść w parze z wykorzystaniem ogromnej wiedzy o aktualnych trendach, zapewnieniem niezmienności fundamentów i uzyskaniem pewnej elastyczności w codziennej działalności. Nie bójcie się Państwo uciekać do nowoczesnych technologii, aby zminimalizować wysiłek i zmaksymalizować efekt; systemy zarządzania tłumaczeniami są po to, aby wspierać Państwa, a nie jeszcze bardziej komplikować Państwa życie.
Być może nie będzie to łatwa zmiana, ale prawdopodobnie będzie wymagała znacznego wspólnego wysiłku i harmonijnego wdrożenia na nowo zdefiniowanych, dopasowanych procesów. Rezultaty z pewnością jednak będą tego warte, przynosząc zarówno satysfakcję klientów, jak i korzyści finansowe.