Rzeczy, które musisz wiedzieć, aby zarządzać swoimi dostawcami

blog_2

Poza tym, że jest to dość specyficzne środowisko, firmy oparte na usługach językowych koncentrują się na swoich sprzedawcach. Końcowy produkt oferowany Twoim klientom opiera się na ich ciężkiej pracy i odporności - pamiętaj więc, że aby dostarczyć wyniki najwyższej jakości, musisz bliżej przyjrzeć się metodom zarządzania dostawcami. Dziś chcielibyśmy przedstawić kilka elementów, które są kluczowe dla efektywnej współpracy z Państwa dostawcami.

  • Długie relacje mają ogromne znaczenie - ale wymagają pewnego zaangażowania.
  • Stały dochód jest budowany na fundamencie długotrwałych relacji z klientami, jednak ich zadowolenie przynosi solidna praca Twoich długoterminowych dostawców. Zawsze pamiętaj, że Twoi wewnętrzni tłumacze mają ograniczone możliwości i mogą nie być w stanie obsłużyć wszystkich Twoich klientów. Długotrwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w krótkich terminach realizacji, jakości i dochodach.
  • Nigdy nie lekceważ potęgi oceny dostawców
  • Zważywszy na wszystkie niematerialne czynniki przyczyniające się do ogólnego sukcesu, jest jedna ważna rzecz, którą można skutecznie zmierzyć: jakość tłumaczenia. Ta wartość jest fundamentem Twojego sukcesu, więc postaraj się zainicjować i utrzymać niezawodny system oceny jakości tłumaczeń. Upewnij się, że Twoi sprzedawcy są świadomi, że ich praca jest oceniana - z pewnością zrobią wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić usługi językowe najwyższej możliwej jakości. Jest jeszcze jedna ważna rzecz: wdrożenie takiego systemu ułatwi dokładne dopasowanie danej pracy do dostawcy, który naprawdę wyróżnia się w danej dziedzinie.
  • Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, ustalając metrykę indeksu jakości tłumaczeń, weź pod uwagę przyjęte standardy dostarczane przez Localization Industry Standards Association (LISA). Samo stowarzyszenie może już nie działać, ale ich system punktacji pozostaje standardem; mierzy on wagę problemów w tłumaczeniu i jest dostępny dla wielu różnych narzędzi. Wśród obsługiwanych narzędzi znajdują się proste arkusze kalkulacyjne i najbardziej złożone TMS-y.
  • To jest mecz! Zawsze upewnij się, że umiejętności Twojego sprzedawcy odzwierciedlają oczekiwania i wymagania klienta.
  • Chociaż z pewnością dobrze o tym wiesz, podejdź do każdego projektu i klienta z należytą starannością. To samo dotyczy dostawców, którzy mogą się znacznie różnić, jeśli chodzi o ich wymagania finansowe, ograniczenia czasowe i specjalizację. Upewnij się, że dobrze znasz mocne strony swoich dostawców i wyeliminować spontaniczne zlecenia pracy, które przynoszą tylko więcej problemów.
  • Zwalczaj overbooking metodą kaskadową
  • Istnieje wiele technik znalezienia sprzedawcy, który chciałby wykonać dane zadanie - niektórzy wolą wysyłać wiele zapytań i zajmować się potencjalnymi konfliktami w przypadku, gdy do danej pracy przypisana jest więcej niż jedna osoba.
  • Metoda kaskadowa pomaga jednak skutecznie uniknąć tego typu sytuacji. Wyślij zapytanie do jednego sprzedawcy - tego, który najlepiej potrafi je wykonać; jeśli odmówi, przekaż je następnej osobie. Uwaga: upewnij się, że sprzedawcy mają wystarczająco dużo czasu, aby uświadomić sobie, że mają wiadomość, na którą mogą odpowiedzieć, ale nie więcej niż jest to potrzebne do przejrzenia tekstu i podjęcia szybkiej decyzji. Ile czasu potrzebują zatem? Kilka godzin, w przypadku zamówień z krótkimi terminami może nawet minut. W ten sposób zarządzasz swoimi dostawcami w możliwie najbardziej efektywny i skuteczny sposób.
  • Daj znać tłumaczom o opinii!
  • Stabilny napływ zleceń czyni cuda dla Twojej firmy, ale Twoi sprzedawcy mogą nie być tak entuzjastycznie nastawieni do uczucia lekkiego odhumanizowania. Upewnij się, że tłumacz i jego klient są świadomi swojego istnienia. Czy Twój klient był zdumiony jakością lub dokładnością tłumaczenia? Nie wahajcie się nawet podzielić tą informacją ze swoimi dostawcami, gdyż to zastanawia ich nad motywacją i rozwojem osobistym.
  • Bądźcie Państwo na bieżąco z dostępnością swoich dostawców
  • Twoi partnerzy biznesowi rzadko pracują wyłącznie dla Ciebie i mogą mieć obowiązki wobec innych współpracowników. Upewnij się, że jesteś świadomy ich planowanych wakacji, innych zobowiązań i długoterminowych projektów, które realizują dla Ciebie: to nie tylko pozwala na efektywne zarządzanie pulą dostawców, ale również zaoszczędzić niepotrzebne przerwy w Twoich żądaniach.
  • Dokonaj zmiany i bądź tą jedyną osobą, która jest daleka od grania ulubionych
  • Ścisła procedura przydzielania zadań sprawia, że o wiele łatwiej jest w pełni wykorzystać pulę dostawców i najlepiej wykorzystać umiejętności profesjonalistów. Chociaż to naturalne, że najbardziej zaufani sprzedawcy otrzymują najwięcej pracy, upewnij się, że zadania odpowiadają ich specjalizacji i że nie są przepracowane. Takie podejście prowadzi do optymalizacji przepływu pracy i zapobiega niepożądanemu wypaleniu.

Pamiętaj, że Twój dochód bezpośrednio odzwierciedla stan Twoich dostawców. Niezależnie od tego, czy masz solidną bazę własnych specjalistów, czy też polegasz na freelancerach, Twoja firma obraca się wokół ich pracy - warto więc podjąć pewien wysiłek i bliżej zbadać sposób, w jaki zarządzasz pulą dostawców.