Pozyskanie klientów nie gwarantuje ich lojalności - jak zapewnić wysoki wskaźnik utrzymania?
Nowe agencje i tłumacze freelancerzy zwykle zmagają się z pozyskaniem zaufania klienta - nie mogą się przecież pochwalić mnogością zrealizowanych z sukcesem projektów i nie są w stanie przedstawić długiej listy współpracujących ze sobą podmiotów. Zainteresowanie osób usługami oferowanymi przez firmę ma fundamentalne znaczenie dla właściwego rozwoju, podobnie jak zadbanie o to, by pozostały one w tej samej agencji, a nie poszukiwanie innych możliwości. Jednak w miarę rozwoju firmy łatwo zapomnieć o kamieniu węgielnym, jakim jest nawiązanie długotrwałych relacji biznesowych: bezpośrednim kontakcie. Nowoczesna technologia przychodzi z pomocą jednemu z najbardziej efektywnych rozwiązań wypracowanych w ciągu ostatnich lat: systemom zarządzania klientami.
Systemy zarządzania klientami - doskonała pomoc w utrzymywaniu bieżących kontaktów z wieloma partnerami biznesowymi
Dyrektorzy generalni biur tłumaczeń i kierownicy projektów żonglują wieloma obowiązkami związanymi z terminową realizacją zadań. Czasami cały ten pośpiech skutkuje całkowitym zaniedbaniem wsparcia posprzedażowego lub dokładnym zbadaniem potrzeb klienta, tymczasem lojalni klienci zasługują na taką samą uwagę jak nowo pozyskani. Systemy Zarządzania Klientem obejmują w zasadzie wszystkie procesy, aplikacje i systemy niezbędne do efektywnego zarządzania relacjami biznesowymi; pomagają śledzić zamówienia klientów, ich zwykły wolumen, oferowane ceny, czas realizacji i oferowane rabaty, wygodnie przechowując wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu. Te cenne spostrzeżenia pozwalają na śledzenie działalności klienta i przewidywanie jego przyszłych zachowań, a tym samym zwiększenie zysków dla obu stron. Wystarczy jedno szybkie spojrzenie, aby kierownik projektu mógł sprawdzić, czy klient regularnie dokonuje terminowych przelewów, czy też ma jakieś zaległości w płatnościach. Systemy zarządzania klientami oferują znacznie więcej niż tylko wiarygodne śledzenie budżetu i zleceń, przechwytywanie i analizowanie złożonych informacji o preferencjach, rzeczywistych decyzjach klienta i profilu demograficznym.
Natychmiastowy dostęp do wiarygodnych danych pozwalających na bezproblemową identyfikację potrzeb klienta.
Reagowanie na potrzeby partnerów biznesowych jest jak picie, gdy jest się spragnionym - po prostu jest za późno. Sprytny przedsiębiorca przewiduje wyzwania, przed którymi stoi jego klient i oferuje kompleksowe rozwiązania, zanim jeszcze poczuje, że trzeba zacząć ich szukać. Dostęp do takich bezcennych informacji pomoże Ci stworzyć intuicyjne i przyjazne warunki współpracy z klientami; im więcej jesteś w stanie przewidzieć, tym bardziej dopasowana do wymagań klienta jest Twoja oferta. Państwa oferta nie tylko doskonale odpowiada wymaganiom klienta - dzięki działaniom z zakresu zapewnienia jakości na każdym etapie realizacji zlecenia można zagwarantować niezrównaną jakość gotowego tłumaczenia. Jednocześnie może uwypuklić te obszary, które są potencjalnie opłacalne, jak również te obarczone wysokim ryzykiem - dzięki czemu firma nie poniesie strasznych strat wynikających z jednego prostego błędu.
Systemy zarządzania klientami przynoszą również znaczne zyski, jeśli chodzi o działania marketingowe. Dane o postawach i potrzebach klientów w stosunku do ich rzeczywistych zachowań są bezcenne przy dostosowywaniu newsletterów i przygotowywaniu wycen dla lojalnych klientów (co równa się również zyskom finansowym dla nich i oszczędnościom czasu dla kierowników projektów). Możesz zdywersyfikować reklamę, wysyłając swoim klientom tylko taką ofertę, która będzie dla nich znacząca, maksymalizując zysk i ograniczając ilość żmudnych badań.
Jeśli posiadasz bazę danych klientów, jesteś już w posiadaniu najcenniejszego aktywa
Złożona baza danych klientów i rozbudowana sieć biznesowa stanowią dwa narzędzia o niespotykanej dotąd sile. Korzystanie z systemu zarządzania klientami ułatwia zagłębienie się w gromadzone dane i odkrywanie wzorców zachowań lub powiązań, które pozostają niezauważone podczas codziennej pracy. Pozwala również na skuteczną i szybką reakcję zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie, zapewniając rozkwit relacji z klientem. Wysoka jakość świadczonych usług, wzrost przychodów, niższe koszty, pozyskanie i utrzymanie klientów przy jednoczesnym budowaniu znaczących i opartych na zaufaniu relacji biznesowych; choć brzmi to jak utopijna koncepcja, bardzo mało prawdopodobna do zrealizowania w zwykłym świecie, to jest osiągalna - wystarczy zaufać technologii i wdrożyć system zarządzania klientem, aby zobaczyć, jak namacalne mogą być zmiany.