6 Podstawowe wskazówki dla biur tłumaczeń, które pomagają w nawiązywaniu kontaktów biznesowych

blog_2

Szczególne czynniki wpływające na relacje biznesowe zostały już szeroko omówione; w niniejszym artykule chcielibyśmy jednak dokładnie zbadać branże tłumaczeniowe i lokalizacyjne. Obecne wymagania klientów koncentrują się głównie na szybkim czasie realizacji zlecenia, co sprawia, że wiele osób zastanawia się, które aspekty są szczególnie ważne, gdy myślimy o relacjach między biurami tłumaczeń a ich klientami. Aby pozyskać nowych partnerów biznesowych, trzeba być na szczycie w zakresie strategii marketingowych. Wciąż jednak Państwa długoletni klienci są równie ważni jak nowo pozyskani. Twoja firma musi być również kusząca dla utalentowanych, sumiennych tłumaczy - bo to właśnie im jesteś winien satysfakcję swojego klienta.

Poniżej przedstawiamy sześć wskazówek, które są niezbędne do utrzymania profesjonalnych relacji z Państwa klientami:

1. Rozwijaj swoje umiejętności empatii

Choć jest to popularne wśród wielu firm działających w obszarze usług, to jednak biura tłumaczeń powinny dokładać wszelkich starań, aby każdy z ich projektów był traktowany jako wyjątkowy. Przejdź milę w butach swoich klientów i spróbuj spojrzeć na sprawy z ich perspektywy; spełnienie ich oczekiwań pomoże Ci zbudować relacje oparte na zaufaniu, przekonać ich do powrotu do Twojej firmy - i znacząco przyczyni się do Twojego sukcesu. Traktuj innych tak, jak chcesz być traktowany.

2. Przejrzystość - kluczowy element w budowaniu zaufania

Zaufanie jest podstawą każdej profesjonalnej relacji - i nie inaczej jest, gdy chodzi o biura tłumaczeń i ich klientów. W rzeczywistości zaufanie powinno być najbardziej fundamentalną kwestią w tym sektorze biznesu; Twoi partnerzy zazwyczaj nie znają języka docelowego i zależą wyłącznie od Twojej wiedzy. Po przedstawieniu swoich wymagań, terminów, a także docelowych konsumentów, wierzą oni, że wykonane tłumaczenie będzie dokładnie tym, czego oczekują.

Przejrzystość jest kluczowa, jeśli chodzi o budowanie relacji opartych na zaufaniu. Wykorzystaj nowoczesne technologie i włącz swojego klienta w ten proces, angażując go w poszczególne etapy realizacji zlecenia.

3. Upewnij się, że dotrzymujesz swoich obietnic

Firmy globalne są nadal jednym z najbardziej atrakcyjnych, a zarazem najbardziej wymagających graczy w dziedzinie usług tłumaczeniowych. Jako klienci poszukują dostawców usług, którzy są innowacyjni, zmotywowani i elastyczni, jeśli chodzi o wypełnianie swoich obowiązków. W celu zaspokojenia swoich potrzeb, większość stowarzyszeń na całym świecie będzie wymagać podejścia "programowego, a nie projektowego", oferując szersze, wielojęzyczne i całodobowe wsparcie. Wyznaczanie realnych celów i spełnianie wysokich oczekiwań klientów będzie koniecznością.

Biura tłumaczeń

4. Wykorzystajcie Państwo technologię z wyprzedzeniem i bądźcie o dwa kroki przed konkurencją

Umiejętności takie jak nieskazitelna znajomość języków obcych i dodatkowe kwalifikacje nie wystarczą już do utrzymania konkurencyjności w tej branży. Na ratunek przychodzi tu najnowocześniejsza technologia, zapewniająca możliwość reagowania na potrzeby Twoich klientów. Takie rozwiązania są również pomocne w udzielaniu natychmiastowych odpowiedzi na złożone skargi; Systemy Zarządzania Tłumaczeniami zapewniają bezcenny wgląd we wszystkie projekty poddawane tłumaczeniu, gromadząc wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu. Tak kompleksowe systemy zapewniają szybki dostęp do wszystkich plików zgłoszonych do tłumaczenia lub innej usługi językowej, wymagań lub terminów, wraz ze szczegółową historią projektu. System Zarządzania Tłumaczeniami jest również wyjątkowym narzędziem służącym do określania Państwa najcenniejszych klientów - czyli tych, którzy przynoszą największe dochody.

5. Nie krępuj się - zbieraj opinie klientów

Badania satysfakcji, które pomogą Ci określić mocne i słabe strony Twojej firmy, są kluczowe dla zapewnienia odpowiednich usług dla Twoich klientów. Gromadzenie informacji zwrotnych jest oznaką dojrzałości, elastyczności i najwyższej dbałości o Twoich partnerów biznesowych, ponieważ zdają sobie oni sprawę, że jesteś otwarty na ich opinie i zawsze dążysz do poprawy.

6. Bądź dostępny - i pozostań w kontakcie ze swoimi klientami

Utrzymanie kontaktu z partnerami biznesowymi jeszcze nigdy nie było tak łatwe - wystarczy wyobrazić sobie możliwości nowoczesnych technologii. Możesz zdecydować, czy wolisz zadzwonić do swoich klientów, wysłać im SMS-a, może wiadomość LinkedIn, czy skontaktować się z nimi za pośrednictwem dowolnie wybranych mediów społecznościowych. Nie zapomnij o ważnych okazjach, takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Nowy Rok - to świetny sposób na wysłanie życzeń i poinformowanie ich, że o nich pamiętasz.