Wskazówki i sztuczki dla nauczycieli online
Cyfryzacja edukacji była już w toku jeszcze przed wydarzeniami tego roku, w którym coraz więcej zajęć odbywało się przez Internet lub w scenariuszach mieszanych. Przejście to niesie ze sobą ogromne możliwości dla innowacji, ale na pewno nie jest pozbawione wyzwań! Czasami psuje nam się wybór z mnóstwem cyfrowych narzędzi i platform oraz aplikacji z "dzwonkami i gwizdkami", więc jest wiele do powiedzenia, by cofnąć się o krok i skupić na tym, co ważne. W tym wpisie chciałbym podzielić się kilkoma "życiowymi hakami", których nauczyłem się jako nauczyciel online i które, mam nadzieję, pomogą uprościć i uczynić wasze cyfrowe życie nauczyciela bardziej efektywnym...
*Chcesz zagłębić się w ten temat, sprawdź dostarczony przeze mnie webinar - masz dostęp do nagrania i slajdów w centrum szkoleniowym dla nauczycieli w Pearson
W dzisiejszym świecie, gdzie wiadomości rozprzestrzeniają się jak dzikie pożary, nierzadko zdarza się, że nasi nastoletni uczniowie biorą rzeczy za pewnik i wierzą w to, co jest "w Internecie". Jako nauczyciele chcemy, aby nasi uczniowie stali się krytycznymi myślicielami, aby mogli zrozumieć ten świat VUCA. Pomaganie naszym uczniom w rozwijaniu strategii zadawania (dobrych) pytań nie tylko przygotuje ich na przyszłość, ale także pomoże im rozwinąć krytyczne umysły, które zmaksymalizują ich doświadczenie uczenia się w różnych dziedzinach.
Spójrzmy prawdzie w oczy, nauczyciele klas o mieszanych zdolnościach mają wiele na głowie. Uczniowie słabsi mogą zrezygnować z przydzielonej im pracy, a silniejsi często kończą ją bardzo szybko. Obie grupy mogą się wyłączyć i zacząć się wygłupiać. Nikt by się nie zgodził, że "każde dziecko ma znaczenie", ale dla nauczyciela z ośmioma klasami trzydziestki, reagowanie na potrzeby każdego dziecka może czasem wydawać się wyzwaniem, mówiąc delikatnie.
Szklanka jest w połowie pełna!
Mimo że są to zajęcia wymagające, mieszane klasy zdolności również mają wiele zalet. Po pierwsze, reprezentują one mikrokosmos społeczeństwa: prawdopodobnie otrzymamy od uczniów zróżnicowany wkład i pomysły, a te klasy nadają się do rozwijania wartości takich jak szacunek, tolerancja i pomaganie innym: zachęcają do wspólnej nauki. Mogą też wymagać kreatywności z naszej strony, ale to czyni nas lepszymi nauczycielami!
Żadne dwie osoby nie mają takiego samego doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego. Moja własna historia obejmuje głównie nauczanie sektora prywatnego dla dorosłych i nastolatków (więc to stanowisko może nie odzwierciedlać dokładnie Twojej sytuacji). Ale niezależnie od kontekstu, w którym uczysz, wielu z nas, i jest to niewątpliwie prawda w każdym zawodzie, może dojść do momentu, w którym zadamy sobie pytanie, dlaczego to robimy, a może zapomnimy, dlaczego do tego doszło.
Dla native speakerów jest dodana kwestia "I'm JUST an English teacher" (jestem tylko nauczycielem języka angielskiego), z którą trzeba się zmierzyć, jak również w: Nauczam po prostu czegoś, czego nie musiałem się naprawdę uczyć samemu, czy też wybieram najłatwiejszą opcję? Czy nie powinienem być bardziej "go-getter" w świecie coraz bardziej "go-getting". Założę się, że ta myśl przeszła przez umysły wielu z was. Być może, jeśli jesteś NNS (non-native speaker) z angielskiego nie miałeś to samo uczucie, a rzeczy wymienione poniżej są nieco bardziej oczywiste dla Ciebie. Jeśli tak, to krzyczcie i krzyczcie o nich! Zróbcie zamieszanie z powodu waszego zawodu! I niech twoi koledzy podniecają się na punkcie swojej pracy! Bo jest wiele rzeczy, które można pokochać w byciu "tylko" nauczycielem angielskiego.
Idiomy! Być może są one jednym z najbardziej kolorowych aspektów języka do nauczania, wyczarowywania zabawnych obrazów lub nauczania naszych uczniów o kulturze. Dobrze się z nimi bawiłam na moich zaawansowanych zajęciach, choć okazało się, że muszę uważać, by nie nadużywać ich zbyt wiele! Ale pytanie do nauczycieli brzmi: których z nich należy uczyć? Zwykle spotykam wielu uczniów języka angielskiego, którzy znają wyrażenie "It's rain rains cats and dogs" (Pada deszcz kotów i psów), ale myślę sobie o tym, że kiedyś w moim życiu słyszałam ten idiom w naturalnej rozmowie.
"Byłyśmy w klasie przed świętami Bożego Narodzenia i przez całą szkołę wszyscy nauczyciele szukali czegoś do zrobienia!
Brzmi jak znajoma sytuacja? Twoi studenci mają skończoną pracę i zdane egzaminy. Wakacje są tuż za rogiem i potrzebujesz jeszcze jednej lekcji, aby wysłać ich na pozytywną ocenę. Cóż, nie szukaj dalej.
W prawdziwym duchu dawania i okresu wakacyjnego zespół szkoleniowy Pearson Teacher Training Team dla Hiszpanii i Portugalii przedstawił kilka pomysłów, które wywołają uśmiech na twarzach Twoich uczniów i zaoszczędzą Ci trochę czasu, abyś mógł zrobić jeszcze trochę wakacyjnych zakupów.
Te różnorodne i przyjemne bożonarodzeniowe zajęcia przeznaczone dla dorosłych i nastolatków uczących się języka angielskiego są głównym tematem naszych świątecznych webinarów (slajdy dostępne tutaj), które odbywają się w tym tygodniu. Można je łatwo dostosować do różnych poziomów zaawansowania lub zmieszać, dopasować i zmienić do swoich upodobań lub szczególnych potrzeb. Więc spójrz na poniższe menu, kliknij na każdy tytuł, pobierz to, co lubisz i idź do klasy gotowy, aby wprowadzić swoich uczniów w świątecznego ducha!
Ponad 700 entuzjastycznych nauczycieli z całej Europy uczestniczyło w konferencji ACEIA 2016 w Sewilli w sobotę 12 listopada.
Pod hasłem "Creative Minds Inspire", wydarzenie zostało poprowadzone przez Antonia Clare Pearsona, jedną z nagradzanych autorek drugiej edycji Speakout, z jej inspirującą sesją plenarną "Language, Learning and the Creative Mind". Antonia zbadała, w jaki sposób nauka języka sama w sobie jest tak z natury twórczym zadaniem i zastanowiła się, jak pobudzić kreatywność, zarówno ze strony uczącego się, jak i nauczyciela.
Być może niektórzy z Was zauważyli, że podzielam część cytatu przypisywanego Sokratesowi z 400 r. p.n.e. Widziałem go jako punkt wyjścia dla wielu seminariów zarządzania klasą, z mówcą mającym na celu pokazanie, że nauczyciele od tysiącleci mają do czynienia z niegrzecznymi uczniami. Jednak treść warsztatów szkoleniowych dotyczących zarządzania klasą może oczywiście być bardzo zróżnicowana: jest to tak szeroki obszar. Pod wieloma względami "Jak być dobrym kierownikiem klasy" jest takie samo jak "Jak być dobrym nauczycielem". Mając to na uwadze, podzielę ten post na serię trzech postów na blogu, z których każdy zawiera inny składnik w przepisie na dobre zarządzanie klasą.
Duchy, czarownice, czarne koty, nawiedzone domy... Pomimo przerażającego smaku tych terminów, zawsze lubiłam Halloween: 31 października, najstraszniejszy dzień w roku, jak to się mówi. Jako nauczyciele, wielu z nas świętuje to jesienne święto, dekorując swoje klasy pajęczynami, szkieletami, nietoperzami itp. oraz prosząc uczniów o przebranie się za duchy, czarownice lub wilkołaki.
Rozmawialiśmy już o niektórych zajęciach w Halloween, które Twoi uczniowie z klasy podstawowej pokochają, ale jest też mnóstwo zajęć dla nastolatków. Po prostu wpisz "Zajęcia dla nastolatków na Halloween" w swojej przeglądarce internetowej, a będziesz wiedział, o czym mówię. Czy to tylko kolejny wpis na blogu z kompilacją linków? Nie, nie jest. Znajdziesz tu praktyczne pomysły na nauczanie, które wymagają niewiele czasu na przygotowanie. Kontynuuj czytanie →