Jak zapewnić pracownikom poprawę komunikacji wewnętrznej poprzez naukę nowego języka.
"Słowa są źródłem nieporozumień." - Antoine de Saint-Exupéry
Kto nie upuścił piłki przynajmniej raz z powodu mieszanych wiadomości przychodzących w dół w swoim ojczystym języku?
Istnieje wiele wspaniałych słów, aby opisać nieporozumienia w języku angielskim. Możesz źle zinterpretować słowo, możesz źle zrozumieć znaczenie wyrażenia, możesz źle odczytać kogoś i możesz źle ocenić czyjeś motywy mówienia czegoś lub robienia czegoś. W rezultacie firmy, które zdecydowały się na angielski jako język firmowy, stają przed ogromnym wyzwaniem utrzymania tego samego poziomu efektywnej komunikacji wewnętrznej, co wcześniej. Chociaż firmy chciałyby, aby ich pracownicy posiadali co najmniej operacyjną biegłość w wybranym języku, w rzeczywistości poziom umiejętności i pewności siebie będzie różny. W praktyce oznacza to, że choć od pracowników oczekuje się umiejętności elastycznego i skutecznego posługiwania się językiem, to nie są oni w stanie tego zrobić. Nawet jeśli powinni być w stanie płynnie i spontanicznie wyrażać swoje pomysły, aby zapewnić skuteczną komunikację, nie są w stanie tego zrobić. Szczególnie zagrożone są firmy, w których przejście na język angielski jest stosunkowo nowe, ponieważ jeśli oceniamy znaczenie komunikacji wewnętrznej, nawet najmniejsze ograniczenie przepływu może mieć negatywny wpływ.
Dlaczego skuteczna komunikacja w miejscu pracy jest ważna?
Efektywna komunikacja w miejscu pracy pozwala firmom na optymalizację produktywności i pracę na rzecz wspólnego celu. Kiedy wszyscy członkowie organizacji mogą się porozumiewać w górę i w dół łańcucha komunikacyjnego, prowadzi to do większej wydajności, jak również do wzrostu morale. Sprzyja to również poczuciu autonomii, ponieważ pracownicy wiedzą, do kogo mogą się zwrócić, aby uzyskać szybkie odpowiedzi. Członkowie firmy są coraz bardziej rozproszeni, a obecnie prawie wszyscy pracują zdalnie. Możliwość budowania połączeń ze współpracownikami i znalezienia kolegi, który może udzielić pomocy lub podzielić się wiedzą, sprawia, że miejsce pracy jest bardziej zaangażowane i dynamiczne. Ponadto, na wyższych szczeblach liderzy odgrywają kluczową rolę w definiowaniu kluczowych wartości i kultury firmy, więc upewnienie się, że są oni słyszani jest ważne. Jest to szczególnie ważne w większych organizacjach, gdzie liderzy wyższego szczebla mogą nie mieć codziennego kontaktu ze wszystkimi pracownikami. Dobra komunikacja wewnętrzna zwiększa ich widoczność i sprawia, że ich przekaz jest głośny i wyraźny. Muszą również zapewnić, że wiadomość jest dostarczana w jasny i prosty sposób, który jest zrozumiały dla członka zespołu o najniższym poziomie języka. Jest to jedno z największych wyzwań stojących przed działami L&D w dzisiejszych czasach.
Studium przypadku: Daniele w Genesys
Oto przykład tego, jak Daniele w Genesys poprawiła swój hiszpański dzięki Preply, aby móc zrozumieć kolegów z Ameryki Łacińskiej.
Nauka hiszpańskiego bardzo pomogła mi w pracy, zwłaszcza gdy muszę napisać maila lub przeczytać wiadomość.
Mam zajęcia z hiszpańskiego ze względu na moją pracę. Pracuję w Brazylii i prowadzimy wiele interesów w Ameryce Łacińskiej z Kolumbią, Peru i innymi krajami hiszpańskojęzycznymi.
Na początku nie chciałam mieć wirtualnych zajęć. Poprosiłem moją firmę, aby zapłaciła za mnie, żebym mógł uczestniczyć w zajęciach językowych: po prostu pójść do szkoły i brać lekcje osobiście. Ale to nie było możliwe.
Musiałam nauczyć się hiszpańskiego i moja firma była skłonna za to zapłacić. Ale płacili tylko za zajęcia na Preply. Nie miałem innego wyjścia, więc pomyślałem: "Dobra, spróbujmy". I byłem bardzo mile zaskoczony!
Podobało mi się to, że mogłem wybrać swojego korepetytora z wielu różnych opcji - baza danych korepetytorów jest jak katalog. Tak bardzo przyzwyczaiłam się do zajęć online, że teraz nie jestem pewna, czy wróciłabym do zajęć offline! Mogę brać lekcje z mojego salonu, w nocy, w domu, minutę po tym jak skończę gotować obiad. To jest takie dobre! Nie muszę jechać gdzieś, mieć zajęć, a potem wracać do domu. Tak długo jak mój korepetytor jest dostępny, mogę po prostu wybrać czas i to wszystko. Jeśli muszę odwołać zajęcia, to też jest w porządku, mogę to zrobić i mam gwarancję, że nauczyciel nie będzie na mnie czekał bez powodu.
Miałam naprawdę dużo szczęścia, że trafiłam na miłego korepetytora. Jeśli ktoś mi powie, że jestem jednym z najlepszych studentów hiszpańskiego w firmie, to właśnie dzięki niej! Nauczyłam się z nią rzeczy, których nie nauczyłam się z innymi korepetytorami, ponieważ uczy w sposób, w jaki ja lubię być uczona. Wolę uczyć się gramatyki i czytać. Nie jestem typem ucznia, który lubi uczyć się jak dziecko, powtarzając frazy i próbując odgadnąć, o co chodzi korepetytorowi. Mój korepetytor został polecony przez koleżankę. Moja firma, Genesys, używa tylko Preply, a wielu moich kolegów uczy się hiszpańskiego. Zapytałem więc jednego z nich, z kim się uczyli, i okazało się, że ta osoba była bardzo polecana.
Mamy korepetytorów online w ponad 50 językach.Preply jest jedną z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami poprzez ekskluzywny czat wideo.
- Znajdź mojego korepetytora online teraz
- 1456 opinii, "Doskonale"
Mam zajęcia po pracy, zazwyczaj w nocy. Wracam do domu i siadam do lekcji 30 minut później. Mój plan zajęć jest nieprzewidywalny: Jestem sekretarką i muszę być cały czas dostępna w pracy. Czasami, jeśli próbuję mieć zajęcia w przerwie na lunch, sprawy stają na przeszkodzie. Dlatego wolę być w domu. Nie mam dzieci, więc w moim domu zawsze jest cicho i jest o wiele bardziej komfortowo. Podczas kwarantanny [2020 Coronavirus] byłam bardzo dostępna, zwłaszcza w nocy, więc korzystam z tego i planuję wiele zajęć.
Muszę nauczyć się hiszpańskiego do pracy, a ja lubię się uczyć. Dodatkowo mam naprawdę fajną korepetytorkę. Czuję się zobowiązana wobec siebie i wobec niej.Motywuję się myśląc o tym, czego chcę w przyszłości. Chcę być lepszym fachowcem i chcę mieć większą wiedzę. Widzę swoje postępy, a na szczęście hiszpański nie różni się tak bardzo od portugalskiego, co pomaga. Nauka hiszpańskiego na Preply bardzo pomogła mi w pracy, szczególnie kiedy muszę napisać maila lub przeczytać wiadomość. To naprawdę pomaga mi zrozumieć rozmowy telefoniczne.
Próbuję przekonać mojego męża, aby zaczął uczyć się w domu. A ja poleciłam platformę mojemu szwagrowi!
Czy chciałbyś przedyskutować możliwość wprowadzenia programu do nauki języków obcych dla Twojego zespołu, aby pomóc im w lepszej komunikacji? Daj nam znać tutaj a z przyjemnością porozmawiamy z Tobą i podzielimy się spostrzeżeniami i kolejnymi krokami.