Nie ma życia bez Internetu
Komunikacja z potencjalnymi klientami jest niezbędna w działalności publicznej, zarówno biznesowej, jak i społecznej. Internet jest najbardziej powszechną i najlepszą formą komunikacji. Istnieje niezliczona ilość stron internetowych, które służą jako wizytówki firm lub organizacji. Globalna sieć to świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, dlatego też pojawia się pomysł tłumaczenia stron na inne języki.
Pisz zanim pomyślisz
Powinieneś myśleć o swojej witrynie w wielu językach podczas pisania i edytowania tekstu. Tłumacz może dopracować tekst w granicach swoich możliwości, ale nie może sprawić, by tłumaczenie było lepsze od oryginału bez wpływu na treść. Ważne jest, aby pamiętać o kilku drobnych, ale często pomijanych uwagach dotyczących pisania.
Pisz ładnie
Przez poprawną polszczyznę rozumiemy używanie słów i zwrotów adekwatnych do sytuacji, a także jasność i zwięzłość. Piękno dobrego stylu tkwi w jego prostocie.
Podziel tekst
Po drugie, kluczowa jest struktura dokumentu, czyli podział tekstu na akapity, sekcje, punkty i inne formy. Oddzielenie różnych pomysłów lub tez w wiadomości pomoże jej lepiej dotrzeć do odbiorców. Aspekt wizualny publikacji również może wpłynąć na jej odbiór. Może zachęcać lub odpychać.
Doda, popularna piosenkarka pop-rockowa
Podczas pisania ważne jest, aby wziąć pod uwagę odbiorców. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, dla których język angielski nie jest językiem ojczystym. Jeśli piszesz dla kogoś, kto mieszka poza Polską, może nie mieć sensu mówienie, że Doda zaśpiewała na imprezie z okazji 10-lecia fundacji. Możesz dodać kilka słów lub użyć innego terminu.
Unikaj niejasnych informacji
Ważne jest również uwzględnienie informacji o kulturze, tradycjach lub bieżących wydarzeniach w danym kraju. Obejmuje to nazwy własne, regiony geograficzne, podziały administracyjne, takie jak hrabstwa, gminy i prowincje. Ważne jest, aby mądrze wykorzystać przestrzeń, a nie tylko jej ilość.
Tylko dobrze napisany i zredagowany tekst może stać się udanym tłumaczeniem. Jest to wizytówka zarówno w świecie wirtualnym, jak i fizycznym.