Zarządzanie biurem tłumaczeń

blog_2

Czym należy się zajmować, zarządzając biurem tłumaczeń?

Każdy opis stanowiska zawiera zazwyczaj dokładny zakres obowiązków, które zostaną powierzone konkretnemu pracownikowi. Jednak w przypadku każdej pracy na stanowisku kierowniczym zakresy te są zaskakująco elastyczne, często stanowią wyzwanie dla doświadczenia zawodowego i oczekiwań na przyszłość. W przypadku biura tłumaczeń, kierownictwo może technicznie zaangażować wszystko - od bycia jednoosobowym działem HR do znalezienia rozwiązania podczas konfliktów wewnętrznych. Obowiązki kierownika w dużej mierze zależą od prezesa firmy i struktury przedsiębiorstwa. W niektórych przypadkach kierownik jest odpowiedzialny za jednoczesne prowadzenie spraw księgowych i obsługę klienta, w innych jest ściśle odpowiedzialny za nadzór nad pracą kierowników projektów i innych działów firmy.

Zapewnienie najlepszej jakości - zarządzanie projektami tłumaczeniowymi

Terminowe i rzetelne wykonanie zlecenia jest podstawą działania każdego biura tłumaczeń. Pomyślna realizacja projektów wymaga harmonijnej współpracy pomiędzy tłumaczami, korektorami, redaktorami i - w niektórych przypadkach - native speakerami. Przy wielu realizowanych projektach, zapytaniach ofertowych, rozmowach telefonicznych (nie zapominajmy o aranżacji tłumaczeń ustnych, często wymagających przygotowania sprzętu i dodatkowego wyjazdu na miejsce w celu sprawdzenia warunków pracy) oraz przychodzących do biura klientach, wszystko może łatwo zamienić się w szaleństwo. Podczas gdy debata na temat wielozadaniowości jest nadal bardzo gorąca, bardzo potrzebna jest umiejętność skupienia się na wielu zadaniach w tym samym czasie. Kierownik projektu jest odpowiedzialny za jeden z najtrudniejszych kroków na drodze do pomyślnej realizacji zlecenia - po przyjęciu zlecenia musi stworzyć zespół idealnie nadający się do danego tłumaczenia. Wymaga to gruntownej wiedzy na temat wykształcenia i doświadczenia współpracujących z agencją tłumaczy i korektorów, należy pamiętać, że osoba specjalizująca się w literaturze niekoniecznie zapewni rzetelne tłumaczenie prawne.

Rozwiązywanie problemów biurokratycznych i formalnych związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem

Menedżerowie odpowiedzialni za kompleksowe prowadzenie działalności gospodarczej mają nieco więcej obowiązków i odpowiedzialności. Zakres ich pracy obejmuje zazwyczaj również czynności związane z zagadnieniami podatkowymi, księgowością, prowadzeniem rekrutacji i oceną wydajności pracowników, delegowaniem zadań oraz zapewnieniem jakości. Ponieważ zadania te mogą wydawać się prozaiczne, są one niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy; w niektórych przypadkach ich terminowa realizacja ma kluczowe znaczenie dla dalszej działalności. Chociaż istnieje wiele jasnych stron tej pracy i jest wiele satysfakcjonujących momentów, menedżerowie są również odpowiedzialni za rozwiązywanie dość nieprzyjemnych kwestii - takich jak skargi i negatywne opinie.

Odpowiedzialność i rzetelność - podstawa pracy menedżera

Zakres obowiązków kierownika może być nieco przytłaczający - podobnie jak zestaw umiejętności określających osobę idealną na to stanowisko. Choć praca ta jest doskonałym połączeniem ambitnych, złożonych projektów i prozaicznych, formalnych zadań, nigdy nie przestaje zaskakiwać i dostarczać bodźców do osobistego rozwoju i doskonalenia.